Uczniowie i nauczyciele wykorzystują Internet we współpracy ponad granicami – współdziałają, wymieniają się informacjami i materiałami do nauki. eTwinning poszerza zakres pedagogicznych możliwości oferowanych uczniom i nauczycielom, motywuje do nauki i otwarcia na Europę.
Najważniejsze cechy projektów eTwinning:
-
Wykorzystywanie komputera, Internetu, różnorodnego oprogramowania, aparatu, kamery, narzędzi z których uczniowie korzystają w czasie wolnym, co czyni zajęcia znacznie ciekawszymi i bardziej angażującymi;
-
Języki obce wykorzystywane są do bezpośredniej komunikacji z rówieśnikami – partnerami w projekcie. Potrzeba sprawniejszej, płynniejszej rozmowy, porozumienia mobilizuje uczniów do nauki języka;
-
Temat projektu bardzo łatwo zintegrować z podstawą programową nawet kilku dowolnych przedmiotów nauczanych w szkole, i realizować w ramach planowych zajęć, czyniąc treści edukacyjne znacznie atrakcyjniejszymi.
-
Projekty eTwinning są bardzo elastyczne – nauczyciele realizujący projekt swobodnie dopasowują tematykę, działania, narzędzia, czas trwania projektu do potrzeby uczniów, swoich i szkoły. W trakcie realizacji zadań maja stałą możliwość modyfikacji zaplanowanych aktywności.
-
Współpraca - działania opierają się na wspólnie opracowanym planie, nastawione są na ścisłą współpracę i tworzenie rezultatów będących efektem pracy wszystkich partnerów. Dzięki takiemu podejściu projekty rozwijają niezwykle istotne kompetencje społeczne, uczą efektywnej komunikacji, otwartości na różnorodność i kreatywności podczas szukania nowych rozwiązań.
Nowy project 2023/2024 - WE ARE BETTER TOGETHER – Razem lepsi
Realizacja: wrzesień 2023 - styczeń 2024r
Kraje partnerskie : Polska, Francja, Hiszpania
Cele projektu :
-
Promocja zdrowych nawyków oraz ich wpływ na nasze ciało I umysł
-
Zdobycie wiedzy na temat popularnych dyscyplin sportowych
-
Promowanie równości, tolerancji i podstawowych praw człowieka oraz różnorodności poprzez sport
Uczniowie wraz z nauczycielami będą pracować nad różnymi aktywnościami po to by ukazać w jaki sposób sport może pomóc w pokonywaniu przeciwności losu/ różnych trudności i budowaniu własnej samooceny.
29.02.2024 odbyło się kolejne spotkanie online z naszymi hiszpańskimi partnerami. Tym razem porozmawialiśmy o zasadach fair play i zagraliśmy wspólnie w ulubioną grę Blootket, która sprawdzała naszą wiedzę na temat wielkich sportowców. Fajnie było znów się zobaczyć z naszymi europejskimi kolegami i koleżankami.
PROJEKTY ŚWIĄTECZNE - zrealizowane
Czas realizacji: listopad- grudzień 2023
Kraje partnerskie : Grecja, Litwa, Portugalia, Szwecja, Turcja, Serbia, Włochy, Francja, Węgry, Bułgaria, Rumunia, Polska
W listopadzie 2022 roku szkoła uczestniczyła w dwóch świątecznych projektach Christmas Pen Pals oraz Christmas Greetings. Oba projekty miały na celu międzynarodową wymianę życzeń i kartek świątecznych. Uczniowie wzięli udział w zajęciach warsztatowych na których stworzyli ponad 200 kartek świątecznych oraz zredagowali życzenia w języku angielskim dla swoich partnerów z Europy. Nasi uczniowie otrzymali kartki świąteczne, pocztówki z miejscowości partnerskich oraz listy z życzeniami. Końcowym etapem projektu było zorganizowanie uroczystej wystawy otrzymanych kartek z życzeniami dla całej społeczności.
Projekt WE ARE GREENHEROES
W styczniu 2023 roku nasza szkoła przystąpiła do realizacji międzynarodowego projektu edukacyjnego pt. „GreenHeroes”, który był nadzorowany przez ambasadora eTwinning. Projekt został założony w trakcie polsko – czesko - niemieckiego seminarium „Mój pierwszy projekt z ambasadorem” w Katowicach
Czas realizacji: styczeń - maj 2023r
Kraje partnerskie: Polska, Czechy, Niemcy
Cele projektu
Projekt ‘We are Greenheroes’ miał na celu uzyskać pomysły jak ulepszyć naszą dbałość o planetę. Nauczyciele i uczniowie mieli opracować różne aktywności by pokazać jak nasze codzienne działania pomagają w uświadamianiu innych na temat ochrony środowiska. Uczniowie mieli stać się zielonymi bohaterami walczącymi o naszą planetę. Jednym z celów było zaangażowanie uczniów do korzystania z narzędzi ICT, aby wyszukiwać informacje, czerpać z nich korzyści na co dzień i prezentować je dalej oraz doświadczyć interaktywnej symulacji i zaprezentować trudno doświadczalne zjawiska naturalne. Ważne było promowanie ciekawości świata, zainteresowań w kierunku działania nauk ścisłych i ich społecznego aspektu oraz przyjęcia postawy współpracy w grupie. Projekt miał na celu budowanie szacunku do innych i natury; rozwijanie kompetencji krytycznego myślenia, kooperacji, kreatywności w uczeniu się i komunikacji. Celem było zachęcanie do wysiłku jako procesu uczenia się i odpowiedzialności oraz postawy pewności siebie i osobistej inicjatywy.
Podsumowanie projektu
Nauczyciele realizujący powyższy projekt zostali nagrodzeni Krajową Odznaką Jakości przyznawaną przez Krajowe Biuro eTwinning tym nauczycielom, których praca w ramach międzynarodowego projektu osiągnęła określony poziom.